10.12.09

Α, ΡΕ ΝΕΡΙ!












Αντιγράφω από τον contra.gr τη συνέντευξη του Νέρι καστίγιο στην στην Άννα Σαλαπάτα.

- Θέλεις πραγματικά τόσο πολύ να γυρίσεις στον Ολυμπιακό και στην Ελλάδα; Έχεις σκεφτεί ότι τα πράγματα μπορεί να μην είναι πια για σένα όπως τα άφησες;
Έχω γυρίσει όλο τον κόσμο με το ποδόσφαιρο. Σαν την Ελλάδα δεν είναι πουθενά. Νιώθω σαν να έχω γεννηθεί εδώ. Επιπλέον εδώ είναι οι φίλοι μου, ο πατέρας μου και η κόρη μου. Εδώ είναι η ζωή μου. Πιστεύω ότι οι συνθήκες για μένα θα είναι ακόμη καλύτερες τώρα που έχω απίστευτη όρεξη να παίξω.
- Εχεις στοχοποιήσει τους υπεύθυνους για την απομακρυνσή σου από τον Ολυμπιακό κατά καιρούς. Υπάρχει όμως η φήμη ότι έχεις μεγάλο μερίδιο ευθύνης και εσύ. Λέγεται οτι είχαν πάρει τα μυαλά σου αέρα από τη καλή παρουσία σου στο Κόπα Αμέρικα και ζητούσες συμβόλαιο αντιστοιχο με εκείνο του Ριβάλντο. Είναι έτσι;
Οχι. Αυτό δεν είναι αλήθεια είχα συζητήσει για κάποια αναπροσαρμογή αλλά σε λογικό πλαίσιο. Πιστεύω ότι ήταν πολύ λογικό να με δώσουν σαν εταιρία αφού το κέρδος ήταν πρωτοφανές για τα ελληνικά δεδομένα. Ποτέ δεν συγκρίθηκα με τον Ριβάλντο.
- Στη Σαχτάρ πήγες με τις καλύτερες προϋποθέσεις αλλά δεν κατάφερες ποτέ να προσαρμοστείς. Ο Αχμέτοφ σπατάλησε του κόσμου τα εκατομμύρια και λογικά θα πρέπει να τον έβαλες πολύ μέσα. Τι δεν πήγε καλά;
Η αλήθεια είναι ότι δεν είχα ιδέα για το τι με περιμένει. Έκανα μεγάλο λάθος και το μετάνιωσα. Τα πράγματα δεν ήταν όπως τα περίμενα και όσο μένω στην Ουκρανία δεν πρόκειται να παίξω ποτέ.
- Όταν ένας παίκτης παίρνει τόσα εκατομμύρια για να παίξει σε μια ομάδα είναι προκλητικό για πολύ κόσμο να λέει αυτός ο παίκτης ότι δεν είναι καλά και δεν μπορεί να μείνει και να παίξει.
Δεν είναι έτσι. Μόνο οι παίκτες που φεύγουν ξέρουν την πραγματικότητα και το αρνητικό μέρος της υπόθεσης. Εγώ έφτασα να βάλω λεφτά δικά μου για να φύγω από την Ουκρανία και να παίξω στην Αγγλία. Αν ήμουν άνθρωπος που με ενδιέφεραν τόσο τα λεφτά θα ήμουν ήρεμος και θα έκανα υπομονή άλλα δύο χρόνια. Με τόσα λεφτά που κερδίζω. Όμως εμένα δεν με γεμίζει αυτό. Θέλω να παίζω. Δυστυχώς μετά κατάλαβα τι κάνουν οι Ουκρανοί. Οι Ουκρανοί τις μεταγραφές τους τις κάνουν καλοκαίρι για ένα λόγο. Μόνο το καλοκαίρι είναι υποφερτό το μέρος. Εκεί που είμαι εγώ δεν είναι Μόσχα. Είναι ένα μικρό χωριό που δεν έχει ούτε τηλεόραση να δεις. Απόλυτο κρύο και απόλυτο τίποτα. Θα έδινα τα πάντα για να φύγω. Από τη μεριά του βέβαια και ο πρόεδρος έχει δίκιο που έδωσε τόσα λεφτά, αλλά δεν έπρεπε να με πάρει αφού δεν με ήθελε ο προπονητής. Δε θα σταθώ στο ότι δεν υλοποιήθηκε τίποτα από ότι μου υποσχέθηκαν, αλλά θα σου πω το βασικότερο. Όταν πέθανε η μητέρα μου δεν μου έδωσαν άδεια ούτε στην κηδεία να πάω. Καταλαβαίνεις τι νιώθω πλέον γι' αυτούς. Δε θέλω ούτε να τους βλέπω.
- Έβαλες χρήματα για να πας στην Αγγλία και εκεί ακόμη δεν ήσουν ο Καστίγιο που όλοι ξέρουμε.
Στην Αγγλία κατάλαβα ότι είναι το μόνο μέρος που δεν πρέπει να είσαι αν δεν είσαι καλά. Είναι πολύ επαγγελματίες και ψυχροί. Εγώ πήγα εκεί σε μια εποχή που δεν ήμουν καλά. Είχα τη μητέρα μου άρρωστη, χώρισα με τη γυναίκα μου και από κάποια στιγμή και μετά έμεινα μόνος μου. Δεν μπορούσα να βλέπω τη μητέρα μου που πέθαινε και γενικά υπήρχαν πράγματα που δεν τα ξέρει ο κόσμος και αναρωτιέται γιατί δεν παίζεις και δίνει εύκολες απαντήσεις.
- Ποιο στοιχείο του χαρακτήρα σου πιστεύεις ότι έχει παρεξηγηθεί περισσότερο;
Έχουν γραφτεί πολλά για μένα αλλά τα περισσότερα δεν είναι αλήθεια. Πιστεύω ότι αυτό που έχει ενοχλήσει περισσότερο από μένα είναι ότι λέω αυτό που σκέφτομαι, δηλαδή την αλήθεια. Ποτέ δεν είχα καλές σχέσεις με τους δημοσιογράφους όπως κάποιοι άλλοι. Γι' αυτό και έχουν γράψει και πολλά για μένα.
- Η γενική εικόνα σου ήταν ενός παιδιού με προβληματικό χαρακτήρα που κατά καιρούς οι σχέσεις σου με τους συμπαίκτες και τους προπονητές σου δεν ήταν οι καλύτερες.
Αυτό δεν είναι αλήθεια. Αν ισχύει αυτό ας βγει ένας συμπαίκτης μου να το πει. Ακόμη και τώρα έχω τις καλύτερες σχέσεις με τους συμπαίκτες μου. Μικροεντάσεις κατά καιρούς είχαμε αλλά αυτό συμβαίνει σε όλες τις σχέσεις και τις οικογένειες. Με τους προπονητές ναι, είναι αλήθεια, γιατί τότε δεν μπορούσα να καταλάβω πως γίνεται να μπαίνω στο γήπεδο, να βάζω γκολ, να γυρνάω παιχνίδια και την επόμενη αγωνιστική να μην παίζω ή να είμαι αλλαγή. Ναι, με ενοχλούσε αυτό, το θεωρούσα άδικο. Και όπως είδες οι προπονητές πέρασαν και έφυγαν, εγώ 7 χρόνια έδωσα τα πάντα και ακόμη και όταν έφυγα η ομάδα κέρδισε πολλά από τη μεταγραφή μου, λεφτά που δεν θα ξαναπάρει ποτέ από κανέναν άλλο παίχτη. Τώρα βέβαια τα βλέπω όλα διαφορετικά.
- Έχεις σκεφτεί ποτέ ότι αυτή η σχέση στοργής που είχες με τον Σωκράτη Κόκκαλη σου έκανε τελικά περισσότερο κακό από καλό; Το χαϊδεμένο παιδί συνήθως γίνεται κακομαθημένο.
Δεν είναι έτσι γιατί ο πρόεδρος με αγαπούσε αλλά όταν έπρεπε να με τιμωρήσει το έκανε. Μου τραβούσε το αυτί. Να σου θυμίσω ότι όταν έγινε το επεισόδιο με τον Τουρέ, εκτός από το πρόστιμο έκανα σαράντα μέρες προπόνηση μόνος και κινδύνευσε να διακοπεί το συμβόλαιό μου. Δεν ήμουν κακομαθημένος. Απλά με αγαπούσαν γιατί ήρθα πολύ μικρός τα έδινα όλα και ήμουν σαν Έλληνας.
- Η σχέση σου με τον Μπάγεβιτς είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Τι νομίζεις ότι τον ενοχλούσε σε σένα και αντίστροφα;
Ο Ντούσαν είναι ο καλύτερος προπονητής που είχαμε. Αυτό που δεν κατάλαβα ποτέ είναι γιατί δεν έβαζε να παίξουμε ποτέ μαζί εμένα τον Ζίο και τον Ριβάλντο. Σπάνια μια ομάδα διαθέτει τέτοια τριάδα και στατιστικά με τους τρείς ήταν αχτύπητη. Πάντα ένας από μας έμενε έξω. Εγω πολλές φορές τότε δεν μπορούσα να το καταλάβω και αντιδρούσα άσχημα. Τα νεύρα που έβγαζα πιστεύω ήταν αυτό που τον ενοχλούσε. Επίσης επηρέαζε πολύ τη συμπεριφορά μου το γεγονός ότι κάθε χρόνο, άσχετα με το πόσο καλή ήταν η αποδοσή μου την προηγούμενη χρονιά, εγώ ξεκινούσα πάλι από το μηδέν.
- Δεν το συζητούσατε ποτέ;
Όχι, ο Ντούσαν δεν ήταν ο προπονητής που μπορούσες να του μιλήσεις. Πολύ εύκολα έπαιρνε στραβά κάτι που μπορεί να του έλεγες και φαντάζεσαι με το χαρακτήρα που είχα εγώ τότε και έλεγα ότι σκεφτόμουν, τι γινόταν. Πάντα καταλάβαινα όμως ότι πολλά από αυτά που έκανε, τα έκανε για να γίνω καλύτερος. Το μόνο που του καταλογίζω είναι ότι δε ήθελε να καταλάβει ότι τα αστέρια στην ομάδα ήταν οι παίκτες. Ο Τζόρτζεβιτς, ο Ζιοβάνι, ο Ριβάλντο, ο Γεωργάτος. Κατά κάποιο τρόπο τον ενοχλούσε αυτό. Αν το είχε καταλάβει πιστεύω ότι επειδή είναι σπουδαίος προπονητής, ακόμη θα ήταν στον Ολυμπιακό.
- Όταν δήλωσες ότι ο προπονητής που παραδέχεσαι είναι ο Νίκος Αλέφαντος πολλοί θεώρησαν ότι το είπες περισσότερο για να πικάρεις τον Μπάγεβιτς και λιγότερο γιατί το πιστεύεις. Είναι έτσι;
Όχι, το πιστεύω. Για μένα ο μόνος προπονητής που ήρθε και έλεγε ξεκάθαρα στον κάθε παίκτη τι πρέπει να κάνει ήταν ο κύριος Αλέφαντος. Ξέρει πολλή μπάλα. Εντάξει, ο χαρακτήρας του είναι λίγο υπερβολικός και λέει κάτι παραπάνω γι' αυτό και είναι παρεξηγήσιμος.
- Έχεις κάνει την αυτοκριτική σου; Προφανώς δεν βοηθούσες και εσύ από τη μεριά σου τους προπονητές σου. Αν επέστρεφες θα ήσουν διαφορετικός;
Σίγουρα. Ήμουν μικρός και έβλεπα πολύ διαφορετικά τα πράματα. Την τελευταία χρονιά πριν φύγω νομίζω ότι είχα ηρεμήσει αρκετά. Δεν νευρίαζα το ίδιο εύκολα και ήμουν πιο ήρεμος και έβλεπα διαφορετικά τα πράματα. Όμως δεν έχει να κάνει με το ότι ήμουν προβληματικός, μικρός ήμουν. Στα δεκαπέντε που ήρθα δεν ήταν δυνατό να σκέφτομαι όπως ο Τζόρτζεβιτς και ο Ζιοβάνι. Ήμουν πιτσιρικάς δεν ήμουν ο Νικοπολίδης. Και μέσα στο γήπεδο και στον τρόπο σκέψης. Αυτό θα πρέπει να το καταλάβουν όλοι και ο κόσμος και ο προπονητής και η ομάδα.
- Τα τελευταία δύο χρόνια βίωσες μια απώλεια, αυτή της μητέρας σου. Παράλληλα έγινες πατέρας, έζησες μόνος σου και τώρα περνάς δύσκολα με τον πατέρα σου. Πόσο σε άλλαξαν όλα αυτά;
Νομίζω ότι μεγάλωσα απότομα. Όσο περνούν τα χρόνια και ειδικά όταν βιώνεις καταστάσεις όπως αυτές που ανέφερες, εστιάζεις και ασχολείσαι με πιο ουσιαστικά πράματα στη ζωή σου. Γι' αυτό θέλω να επιστρέψω. Ο πατέρας μου είναι σε κρίσιμη κατάσταση με το ίδιο πρόβλημα που είχε η μητέρα μου κι εγώ αναγκάζομαι να ζητάω άδεια για να σταθώ κοντά του. Ο θάνατος της μητέρας μου είναι κάτι που δεν περίμενα ότι θα μου συμβεί και δεν ξεπερνιέται. Επιπλέον συνέβη σε μια πολύ άσχημη εποχή για μένα. Την ίδια εποχή που χώρισα και με τη γυναίκα μου.
- Ας μιλήσουμε για κάτι πιο ευχάριστο. Ποια ήταν η καλύτερη χρονιά σου στον Ολυμπιακό; Αυτή που θα ήθελες να ξαναζήσεις;
Νομίζω η τελευταία που ήμουνα και η χρονιά με τον Μπάγεβιτς που πήραμε το νταμπλ.
- Ο καλύτερος σου συμπαίκτης;
Ο Ζιοβάνι. Είναι και θα είναι ο καλύτερος παίκτης που θα περάσει από την Ελλάδα. Ακόμη και ο Ριβάλντο που έχει κερδίσει τα πάντα δεν έκανε αυτά που έκανε ο Ζίο και βλέπαμε στην προπόνηση και στα παιχνίδια.
- Αντίπαλος που ανέβαζε την αδρεναλίνη σου στα ύψη;
Κανένας. Την αδρεναλίνη μου την ανέβαζαν ομάδες. Η ΑΕΚ και ο Παναθηναϊκός. Όταν παίζαμε με αυτούς ήταν το καλύτερό μου.
- Ποιο ντέρμπι σου έχει μείνει αξέχαστο;
Το ντέρμπι που δε θα ξεχάσω παρά το ότι δεν έπαιξα και ήμουν στον πάγκο ήταν αυτό της Ριζούπολης. Ήθελα να μπω μέσα και να τους φάω.
- Έχεις δηλώσει ότι αν δεν σε θέλει τελικά ο Ολυμπιακός θα πήγαινες σε άλλη ομάδα. Ακόμη και στον Παναθηναϊκό;
Όταν αγαπάς κάτι η κάποιον κάνεις τα πάντα για να είσαι μαζί του. Όταν δεις ότι δεν υπάρχει ανταπόκριση συνεχίζεις τη ζωή σου. Δεν σταματάς να παίζεις μπάλα ή να ζεις. Όπως δεν θα έφευγα ξανά ποτέ για να πάω σε άλλη ομάδα αν γύριζα. Πιστεύω όμως ότι αν μπορέσω να φύγω από τη Σαχτάρ δεν υπάρχει θέμα να μη θέλει να γυρίσω ο Ολυμπιακός. Στον Παναθηναϊκό δεν θα μπορούσε ποτέ να πάω. Ποτέ!
- Κολλάει στο οικονομικό η επιστροφή σου;
Νομίζω ο Αχμέτοφ το έχει πάρει πεισματικά γιατί δε θέλω να παίξω και ζητάνε και πολλά χρήματα για να με δώσουν. Γι αυτό κι εγώ, επειδή κουράστηκα, προσπαθώ να βρω ένα τρόπο για να φύγω μέσω της FIFA.
- Στο ντέρμπι με τον Παναθηναϊκό ήσουν στο γήπεδο. Πως σε αντιμετώπισε ο κόσμος και τι συναισθήματα σου δημιούργησε το ντέρμπι που παρακολούθησες; Ήθελες να μπεις μέσα και να παίξεις;
Από τη στιγμή που έφτασα όλοι με αγκάλιαζαν και με φιλούσαν. Ένιωσα σαν να γυρνάω σπίτι μου. Στην κερκίδα μου ήρθαν στο μυαλό πολλές αναμνήσεις από τα ντέρμπι που έζησα με τη φανέλα του Ολυμπιακού και σίγουρα θα' θελα να έπαιζα κι εγώ.
- Κάνε μου μια σύγκριση του ντέρμπι που παρακολούθησες με αντίστοιχο που έζησες εσύ παλαιότερα. Υστερούσε σε πάθος και ένταση.

Νομίζω ότι τα χρόνια που υπήρχαν στο γήπεδο οπαδοί και των δύο ομάδων ήταν τα καλύτερα ντέρμπι. Από αυτά που έζησα εγώ, έτσι όπως ήταν δεμένη ομάδα και με τις προσωπικότητες που είχε, δεν υπήρχε περίπτωση να χάσουμε τέτοια παιχνίδια με τον Τζόρτζεβιτς το Γεωργάτο και τα άλλα παιδιά. Όμως και ο Παναθηναϊκός είχε πολύ καλύτερη ομάδα τότε και υπήρχε άλλη ατμόσφαιρα στις μεταξύ μας συναντήσεις. Το ντέρμπι που είδα από τις κερκίδες ήταν πολύ ήρεμο. Ο Παναθηναϊκός δεν είχε ούτε δύναμη ούτε πάθος. Μόλις έφαγε το γκολ το παιχνίδι τελείωσε γι' αυτούς. Παλιά ήταν πραγματικά ντέρμπι οι αναμετρήσεις αυτές. Έβλεπες ωραίες φάσεις, παράδειγμα τον Τζόρτεβιτς να ντριμπλάρει, τον Ζιοβάνι να κάνει μια ποδιά, τον Γεωργάτο μια τέλεια σέντρα. Το ίδιο και από τον Παναθηναϊκό, είχε παίκτες που έκαναν τη διαφορά και τα ντέρμπι πιο δύσκολα. Άλλη μπάλα.
- Τον Ζίκο τον συνάντησες. Μιλήσατε. Του είπες την επιθυμία σου να επιστρέψεις;
Ναι, τον είδα στο γήπεδο και μιλήσαμε. Νομίζω ότι ξέρει για μένα και το πόσο θέλω να γυρίσω. Όμως η συζήτηση που κάναμε ήταν σχετικά με το ντέρμπι και τίποτα περισσότερο.
- Ποιό είναι το μυστικό όπλο του Ολυμπιακού απέναντι στις δυσκολίες; Προκρίθηκε θριαμβευτικά στους "16" του Τσάμπιονς λιγκ εκμηδενίζοντας κάθε πρόβλημα που αντιμετώπιζε.
Το ότι είναι μεγάλη ομάδα. Και αυτό το νιώθουν οι παίκτες από την πρώτη μέρα που έρχονται σε αυτή την ομάδα. Αποκτούν αυτοπεποίθηση, έχουν αυτοπεποίθηση ακόμη και όταν παίζει η μισή ομάδα, ακόμη και με την Αρσεναλ όπως είδατε. Η φανέλα είναι βαριά για όποιον την φοράει και αυτό είναι το πρώτο που μαθαίνεις όταν έρχεσαι σε αυτό το σύλλογο.
- Κεφάλαιο Εθνική. Γιατί δεν φόρεσες τη φανέλα της Εθνικής μας και τελικά προτίμησες το Μεξικό;
Είχα να επιλέξω μεταξύ Ουρουγουάης και Μεξικού. Νομίζω ότι αυτό ήταν το σωστό. Το Μεξικό έχει μεγάλη παράδοση και οργάνωση. Είναι πολύ πιο πάνω από την Ελλάδα σε πολλά πράγματα. Οι παίκτες πληρώνονται καλά, το κλίμα είναι φανταστικό και γι' αυτό μέχρι τώρα δεν έφευγαν εύκολα ποδοσφαιριστές από εκεί.
- Δεν προσπάθησαν να σε μεταπείσουν από την ελληνική ομοσπονδία;
Είχα μιλήσει μόνο με τον Βασίλη Γκαγκάτση αλλά χρειαζόταν πολύ γραφειοκρατία και χρόνος για να γίνει αυτό. Έτσι επέλεξα το Μεξικό που είναι η χώρα όπου γεννήθηκα.
- Ένα από τα καλύτερα γκολ που πέτυχες ήταν αυτό εναντίον της Βραζιλίας στο Κόπα Αμέρικα;
Ήταν καλό, αλλά το καλύτερο ήταν αυτό που έβαλα με τον ΠΑΟΚ μετά από μια μαγική φάση με τον Ριβάλντο και τον Τζιοβάνι. Δικό τους ήταν το γκολ αλλά δε θα το ξεχάσω ποτέ.
- Ξεχωρίζεις κάποιο παίκτη στο ελληνικό πρωτάθλημα;
Νομίζω ο Γκαλέτι, αν και ήταν τραυματίας είναι ο καλύτερος.
- Από τον Παναθηναϊκό ξεχώρισες κανέναν;
Κανέναν. Έτσι όπως έπαιξαν δεν υπήρχε κανείς. Ήταν όλοι κοιμισμένοι.
- Στο τέλος... Παναθηναϊκός ή Ολυμπιακός, αν και από ένα ντέρμπι δεν μπορείς να βγάλεις συμπεράσματα για την τελική έκβαση του τίτλου.
Τα συμπεράσματα μου τα έβγαλα από το παιχνίδι με τον Αστέρα και το ντέρμπι. Όταν αντί να είσαι επτά βαθμούς μπροστά βρίσκεσαι να είσαι πίσω με ένα βαθμό, δεν μπορείς να πάρεις πρωτάθλημα ποτέ.
- Δεν μπορώ να σε φανταστώ πατέρα, μίλησε μου λίγο γι' αυτό.
Τώρα κατάλαβα πολλά πράγματα που μου έλεγε κάποτε ο πατέρας μου. Και βλέπω τη ζωή διαφορετικά. Της κάνω όλα τα χατίρια και προσπαθώ να τη βλέπω όσο πιο πολύ μπορώ. Σίγουρα με έχει κάνει πιο ήρεμο και λιγότερο εγωιστή.
-Τι σου λείπει περισσότερο αυτή τη στιγμή;
Να γυρίσω στο "σπίτι" μου, στην Ελλάδα και φυσικά στον Ολυμπιακό! Αυτό έχω ανάγκη!

Δεν υπάρχουν σχόλια: